Španělská korida neboli býčí zápasy. Chcete-li se dozvědět víc, jsou tyto stránky právě pro vás.

Co museli ochránci vynechat 2.díl - umění

13. června 2008 v 17:03 | María |  Já vs. "ochránci" zvířat
Lidé zapomínají nebo vůbec nevědí, že korida je jako mince - má rub a líc. Když se díváte na minci, tak vidíte jen jednu stranu. S koridou je to také tak.
Korida vychází ze španělské povahy. Pokud jste už slyšeli pojem hrdí Španělé tak víte, kam tím mířím.
Tak co, je na obrázku týrání zvířat? Podle mě nikoliv. Korida oslovila mnoho umělců, například Pabla Picassa.
Francisco Goya vytvořil sérii leptů Tauromaquia spíše jako reportér než aficionado. Namaloval i několik obrazů s koridou.
Tanec Pasodoble vznikl z předvádění figur v hostincích. Vypravěči popisovali události odpoledne a nejlepší figury předváděli. Dnes patří pasodoble mezi soutěžní tance a mohli jsme ho vidět například ve Star Dance a Star Dance 2. Muž v tomto tanci představuje toreadora a žena muletu.
Ochránci zvířat ukazují fotky téměř prázdných arén. Když si najdou dost nešikovného antitalenta a antimagneta... . Takové fotky by se jim nepodařilo pořídit na koridě s dobrými matadory, nebo o fiestě.
Mé shrnutí: Korida a býci patří do španělské kultury stejně jako třeba flamengo. Říkám do španělské, nikoliv do katalánské viz. článek Oprava ochráncovských omylů.
Nevyvracím vaše názory, pouze doplňuji informace na "druhou misku vah".
 


Komentáře

1 Míša | 11. května 2009 v 16:12 | Reagovat

Správně, corrida patří do Španělska jako flamenco. Ale můj kamarád - Španěl - mi o corridě vyprávěl a věř mi, většina návštěvníků na corridě jsou turisté a nešpanělské obyvatelstvo. Španělé totiž corridě příliš neholdují. Mimochodem, Ty se vyznáš v symbologii? Já jen že Pablo Picasso namaloval třeba i Guernicu a to rozhodně ne z důvodu, že by si tu událost z 26. dubna '37 užíval. Umění, zejména pak malířství a sochařství, nemusí vždy oslavovat předmět toho určitého díla. Tolik k Tvé zapálenosti vyzvedat corridu do nebes.

2 María | Web | 14. května 2009 v 17:17 | Reagovat

O symbolologii jsem nikdy neslyšela, ale myslím, že Piccaso nemaloval corridu ze stejného důvodu jako Guernicu. A co tvá zapálenost pro vyvracení mých argumentů? Škoda, že ti ten tvůj kamarád neřekl o dubnových slavnostech v Seville, nebo o Fallas ve Valencii. Na Josého Tomáse bylo při zahájení sezóny vyprodáno za dvě hodiny. A v Sevillské aréně jsou k mnoha místům permanentky, které se dědí. Jestli mezi turisty, to jsem se nedozvěděla. Později přidám článek o sevillské fiestě, napíšu i něco o tomto tématu.

3 Míša | 17. května 2009 v 16:07 | Reagovat

Nic nevyvracím, pouze vyjadřuji svůj názor. Jelikož jsme (papírově) svobodná země, mám na to právo, ne?:-) Vidím ale, že se minul účinkem.

4 María | Web | 18. května 2009 v 12:43 | Reagovat

Díky za zajímavé informace, ale trochu se divím, jestli má mít názor nějaký účinek. Samozřejmě, že ten tvůj také nevavrací.

5 María | Web | 18. května 2009 v 12:44 | Reagovat

oprava: Samozřejmě, že ten tvůj také nevyvracím.

6 Míša | 30. května 2009 v 23:05 | Reagovat

OK:-)

7 janah | 1. srpna 2010 v 14:18 | Reagovat

[2]:Když jsem byla před 15 lety ve Španělsku, v hotelu u recepce "běžela" televize celý den o býčích zá¨pasech. Španělští recepční dávali jasně najevo, že se jim  to nelíbí a že to považují za hnus.... Pouštěli to tam jen kvůli krveačným cizincům...

8 María | Web | 1. srpna 2010 v 15:29 | Reagovat

[7]: Já samozřejmě neříkám, že se to všem Španělům líbí. Když jsem byla letos v březnu ve Valencii, byla vždy plná nebo skoro plná aréna a restaurace, kde jsem byla, měli vyzdobené fotkami a plakáty z koridy. Záleží ovšem na tom, ve které části Španělska jsi byla. Třeba taková Katalánie ... ale to je na dlouhé povídání.

9 Bossa | 25. srpna 2010 v 19:18 | Reagovat

María - tvůj blog mě vážně baví. Snažíš se obhájit jen trochu jiný způsob zabíjení zvířat. Mezi jatkama a koridou není rozdíl.

Pořád tady bojuješ, že ochránci zvířat jsou zaujatí a nemají pravdivé informace. Ale zaujatá seš i ty! Zajímalo by mě, jestli uznáváš, že v podstatě fandíš prachobyčejnýmu zabíjení zvířat. Je úplně jedno, jak moc krásně to v aréně vypadá.

10 María | Web | 25. srpna 2010 v 20:00 | Reagovat

Ano, jsem zaujatá, to přiznávám. Filatelista (k těm mám blízko) se nikdy nesmíří s tím, že známky jsou jenom kousky papíru a fanoušek fotbalu neuzná, že fotbal je jen čutání si míčem.
Bohužel, zabíjení bylo ve světě odjakživa a bude ještě dlouhou dobu, přinejmenším tak dlouho, dokud budou lidé jíst maso. To totiž opravdu neroste na stromech.
Ano, smrt v aréně mi přijde lepší než smrt na jatkách. Arénní býk je divoké, bojovné zvíře a v aréně bojuje. Lidé sice ví, že býk nevyhraje a proto nevnímají koridu jak "duel", býk si ale myslí, že může vyhrát, proto se nevzdává a zemře v tom, co pokládá za boj. Kromě toho všechny ty suertes (=figury)opravdu vypadají krásně. Na jatkách člověk nenajde krásného nic ať se kouká sebepozorněji. Zvíře tu nemá absolutně žádnou šanci a taky to ví a umírá s vědomím, že se nemůže bránit. Já to říkám takhle. Co by sis vybrala ty? Smrt v boji, byť možná marném, nebo popravu v koncentráku?
Jsi-li tak zhrozená smrtí, pak můžeš napsat všem, co jedí maso.

11 Bossa | 25. srpna 2010 v 21:07 | Reagovat

Já nejsem holka, ale kluk :)) ale to je jedno...

Takže ty v podstatě píšeš o tom, že umírání v aréně má jaksi větší šmrnc než na jatkách. No ale pořád je to zabíjení zvířat, na tom se nic nemění.

Nechci tady řešit konzumenty masa, ať si jí každej co chce. Mně jde jenom o to, že krásně nablýskaná šou v aréně je pořád jenom zabíjení zvířat. Mezi jatkama a koridou přece není rozdíl, obojí znamená usmrcení zvířete. O podmínky nejde.

12 María | Web | 25. srpna 2010 v 21:32 | Reagovat

Promiň, že jsem tě automaticky pokládala za holku. Musím uznat, že reaguješ opravdu rychle. Jak to myslíš, že o podmínky nejde? Já bych teda řekla, že v tom je podstatný rozdíl, jak zvíře umře. Konzumenti zvířat s tím mají společné téměř všechno, protože si kupují maso(=část mrtvého těla zvířete) a podporují tím zabíjení zvířat. Pokud tedy píšeš, že o podmínky nejde, pak bys měl napsat i všem, kdo si kupují produkty jatek. A třeba také obvinit autory kuchařek, že svými recepty podporují koupi masa. Ti přece taky podporují zabíjení zvířat.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama